3.5.2017

RIPATTI JA RIPRAP TAMPEREELLA

YIT käynnisti mittavan suururakan Ranta-Tampellan rakennustyöt syksyllä 2016. Näsijärven rannalla sijaitsevalle alueelle tulee aikanaan 2000 uutta asuntoa ja asukkkaita nelisen tuhatta.

Katso alueen esittely tästä

Ensimmäisessä vaiheessa YIT kumppaneineen rakentaa Asunto Oy Tampereen Näsikeulalle 2-8 -kerroksisen asuintalon, jonka räystäsrakenteet YIT on tilannut meiltä, Ripatti Oy:ltä. Olemme toimittaneet suoraan tehtaaltamme tähän ensimmäisenä rakennettavaan asuintaloon mittavalmiit RipRap-räystäselementit.

Kävimme itse paikan päällä opastamassa YIT:n timpureita asennustyössä. Saimme juuri äskettäin suoraa palautetta rakentajilta ensimmäisistä kokemuksista RipRap-räystäiden asentamisesta. Rakentajat kiittelivät aivan erityisesti asentamisen helppoutta ja joutuisuutta, mikä onkin ollut koko RipRap-räystäselementtien alkuperäisin ja kantavin idea.

20170410_084739_small
20170410_101315_small

Näin on jälleen rakennettu toimiva ja toisiinsa luottava ammatillinen yhteistyökumppanuus. Ripatti Oy:n ja RipRapin vierailu Tampereelle oli kaikkea muuta kuin ranskalainen visiitti. Näillä näkymin edessä on monivuotinen yhteistyö.

Luovuus uusien rakenneratkaisujen kehittämistyössä on jälleen saanut tuntuvan vahvistuksen, nyt Tampereelta, nääs!

YIT aloittaa Ranta-Tampellan aluehankkeen rakentamisen Tampereella.